Näst sista pinnen och brons i Länskampen

2 Mars; Länskampen; Har varit i Norberg och tävlat i Länskampen, tillsammans med mamma Ella, det ni.
Vi, Dalarna alltså,  kom trea. Hurra!!
 
Efter den bravaden åkte jag med husse och alla i flocken till Fagerstahallen och tränade med alla klubbkompisar mellan 14-18. Matte kom också dit efter jobbet och körde lite. Sedan gick vi på en långpromenad med kompisarna.
Söndag 3 mars. Sista agilityträningen i Björnidét för denna gång. Efter träningen tog vi hem alla agilityhinder till klubben. Nu väntar vi på att snön ska smälta så vi får träna på vår agilityplan.
 
Rapport efter en intensiv agilityhelg;
Fredagen den 8 mars åkte vi, hela flocken ned till Kungälv för att tävla på lördag. I husbilen hade vi sällskap av klubbkompisen Sofie med storpudeln Smilla. Smilla körde fyra lopp men jag fick bara köra två agilitylopp.
Sofie och Smilla körde jättefint, men det räckte inte mer än till 12 placering.
Själv slog jag till och kom 4 plats och tog min näst sista pinne i Agility. Det var såååå nära att jag tog en pinne till med husse visade lite fel, så det blev en disk. Husse har lagt ut loppen på facebook om det är någon som vill se.
Ja ja, både husse och jag var nöjda med dagen, fast den blev lång.
 
Vi styrde kosan mot Norberg på kvällen, men fick stanna i Sickla utanför Örebro och sova, för att sedan åka till vidare på söndag morgon. Kom fram i tid och hann värma upp och träffa många hundkompisar.
Jag gjorde 2 felfria lopp och en disk i Vintercuppen, fick en kampboll som pris och var lycklig. Sedan blev det prisutdelning för det var ju sista gången på cupen.
Jag, SIMSIM, kom på tredje (3) plats HURRA!!!!!!!
                               
                                                    kramar från Simsim

Kommentarer
Postat av: Birgitta

Stort Grattis! Igen!Själva nöjer vi oss med långpromenader på Norasjön,härligt att få springa fritt på så sto ra ytor,måste sitta i pumigenerna! Tass från brorsan Balder och Flocken

2013-03-12 @ 16:08:29
Postat av: Gill Bennaz kennel

Grattis grattis. Ni är SUPER!

2013-03-13 @ 09:06:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0