Storslam i Oskarshamn, 1;a i agilityloppet och uppflyttningspinne.Tredje semesterveckan.

Måndag30 juli; Vi är i Borlänge, Torsång och går på promenad efter vattnet och skäller på kossor, konstiga stora djur. Åker vidare till Gävle, Valbo, där matte köpte roliga hundlekasaker som vi fick. Vidare Skutskär - Älvkarleby- Öregrund-Hallstavik. Vi stannade för natten på en brukshundsklubb i Häverö. Tränade lite agility, fin plan och hinder.
Tisdag 31 juli; Åkte vidare och stannade på camping i Horn, havscamping utanför Nyköping
Onsdag 1 augusti; Åkte vidare och stannade i Söderköping och gick på kanalpromenad. Ville bada i kanalen men fick inte. Inte fick vi jaga änder heller, men vi passade på att skälla på andra vovvar (något måste man få göra).
Torsdag 2 augusti; Götakanalpromenad och fika vid hamnen. Vi vovvar fick äta vaniljglass i solen -GÖTT. Åkte vidare till Blankaholm, strax utanför Oskarshamn där vi stannade vid en ställplats alldeles vid havet. Fint
Fredag 3 augusti; Åkte in till Oskarshamn och letade på var vi ska tävla i helgen. Stannade på en skolgård, alldeles vid tävlingsplanerna. Vilade oss i form inför tävlingarna.
Lördag 4 augusti; Tävlingar hela dagen. Träffade Anna och Ceger (Cinnas bror) från Kalmar. Träffade för första gången sedan valptiden min, Simsims, syster Xeth med matte Jeanette från Gotland. Jätteroligt. Vad duktig hon var på agility och vad lika vi var. Jag gjorde jättebra lopp i både agility och hopp, men det blev disk i båda. Husse var mycket nöjd ändå.
Söndag 5 augusti; Storlam i Oskarshamn, ja så kan man säga. Jag slog på stort i dag. Det började med hopp2, där jag gjorde ett jättebra lopp och kom på 2;a plac. och fick min andra pinne och fick stå på prispallen.
Sen gör jag ÄNTLIGEN det husse har längtat efter hela säsongen, springer supersnabbt och bra och tar storslam - får en 1;a placering och UPPFLYTTNINGSPINNE i hopp. ÄNTLINGEN klass 2 i Agility också. HURRA!!!!!!!
Ni må tro att husse var nöjd och så fick jag ju stå på prispallen igen, för andra gången i dag.
Jag får även säga Grattis till min bc kompis "LOFFE" och Marie som tog sin första pinne i Hopp1 idag. HURRA.
Vilken dag för Ludvika BK.
     
Resultat från Oskarshamn;           Syskonen Ximone o Xeth 
Lördag 4augusti    Agility1 Disk
                              Hopp 2 Disk
Söndag 5 augusti  Hopp2;  placering 2;a av 30 st och pinne. tid 29,27, ref.tid 35 sek
                              Agility1; placering 1;a av 55 st och uppflyttningspinne, tid 31,78sek, 
                              ref.tid 48 sek
                                                                         Sommar hälsning fr "Simsim"

Kommentarer
Postat av: sonja

Oj oj oj! Stå på prispall och få uppflyttningspinne! Kan tänka mej att ni var stolta hela familjen. Vad skulle de göra utan dej?

Mina småflickor länktar efter er, nu får de hitta på saker att skälla på, hjärnspöken. Så när ni kommer hem ska ni få bli ordentligt utskällda, ha ha.

Ha en bra fortsatt semester, passa på att njuta!

Onyx med bihang

2012-08-10 @ 12:52:22
URL: http://minaflickor.dinstudio.se
Postat av: Martina

Pumi på prispallen - hur bra ser inte det ut! :) JIHO! Grattis till er!

2012-08-12 @ 18:09:52
URL: http://ellsonbus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0